המרכז לשיפור תפקודים שם לו למטרה להיות בית חם ומקום  לחיזוק מעמדם של ההורים וילדים בעלי קשיים בתחום הוויסות חושי, לקויות למידה והפרעת קשב. התמודדות לרוב נשארת בכל בית, בתוך המשפחה עצמה בעולם האישי של כל אחד. לרוב זה מביא אותנו לחשוב שאנחנו לבד, שרק לנו זה קורה. %d7%aa%d7%9e%d7%99%d7%9b%d7%94-%d7%9c%d7%94%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%9d אחת הדרכים שמצאתי לנכון  לקידום המטרה, היא הקמת קבוצת תמיכה שתעודד את ההורים לתקשורת חדשה: מקום להעלות תחושות ושאלות בלי להתבייש, קבלת הדרכה עד  הבנת הקשיים באופן תאורתי ומעשי בחיים היום יומיים, שיתוף דילמות וקשיים מהחיים האישיים, שיתוף של פתרונות ורעיונות מהחיים בכל בית, קבלת כלים מעשיים על ידי אנשי מקצוע שונים בתחומים שיועלו על פי הצורך של הקבוצה.

אחת מההודעות שהתקבלו:

 "ציפי שלום ….הייתי שמחה אם תעזרי לארגן קבוצת תמיכה ולהורים שיש להם ילדים מאתגרים. אני מרגישה שאני משתגעת, הייתי רוצה לדעת איך הורים אחרים מתמודדים, ללמוד מהוויות של אחרים. להרגיש  שאנחנו משפחה נורמלית. אשמח להדרכה ועזרה לפני שכל המשפחה תתפרק, ה' , הילד הזה לוקח מכולנו את כל הכוחות, תשומת הלב שלא נדבר על משובים כספיים."

  מצוקת ההורים ועימותיהם עם המערכת החינוכית היו אחת הסיבות המרכזיות להקמת הקבוצה. לאורך הזמן, באופן אישי ומתוך הצרכים של הורים רבים שילדיהם היו אצלי בטיפול, התאפשר לי ללמוד על קשייהם, הם שיתפו אותי בדאגותיהם, בהתנסויותיהם, תסכוליהם והצלחותיהם. אבל המכנה המשותף של כולם היה התחושה של בדידות, של "זה קורה רק לנו", התחושה שאף אחד לא מבין באמת והבושה להגיד בקול את התחושות הכי קשות שחווים בעקבות הקשיים והתמודדויות עם ילדיהם. קיים חוסר אמפטיה מהסביבה וחוסר יכולת לשתף בהתרגשויות אל מול הצלחות הכי קטנות שעבור אנשים אחרים זה נחשב לטריוויאלי.

supp

המרכז לשיפור תפקודים  מטפל במשפחות רבות ולאורך הזמן העלו המשפחות צרכים דומים. מכאן, בין המטרות הנוספות שלי כבעלת המרכז היא לתת סיוע גם בנושאים הבאים :

  1.   לעזור  למשפחות לשפר את איכות חייהן ולהעצימן אישית
  2.   לעזור להורה להיות המאמן, המטפל, העוגן, אבל בעיקר המוביל לשינוי
  3.   לעזור בחיזוק  הקשר בין ההורים לילד, בין הילד ואחיו והמשפחה, המורכבת כגון סבים, דודים, שלא תמיד מבינים את קשיי הילד והתנהגותם של ההורים ורק מעבירים ביקורת.
  4.   לעזור  להורים בקשר שלהם עם צוותי חינוך ואנשי המקצוע.
  5.   לעזור להורים להרחיב את הידע שלהם בתחומים שונים על יד השתתפות  לסירוגין של אנשי מקצוע שונים.
  6.  ליווי מקצוע .

.

פרטים על הקבוצה:

                            * מפגשים של שעתיים פעם בשבועיים, בשעות הערב במרכז לשיפור תפקודים

                           * קבוצות קטנות של עד 10 משפחות                        

                           * התחייבות ל 12 המפגשים

נשמח אם תעבירו לחברים שהנושא יכול להיות לעזרתם בהתמודדות היום יומית, תודה.

גלילה למעלה
איך אוכל לעזור?
1
אני זמינה לצ'אט, איך אוכל לעזור?
אני זמינה לצ'אט