הרצאות להורים
הרצאות להורים

הרצאות להורים על כוס קפה ועוגה אצלך בבית!!

ערב קסום וחוויתי בו נלמד כיצד לחזק לקדם ולעזור לילדינו להגשים את עצמם, להתמודד עם חסמים ולפתח את כישורי הלמידה שלהם כבר מגיל הצעיר.

ציפי כץ, תרפיסטית ומאבחנת התפתחותית – תפקודית בעלת ניסיון רב, המשפרת תפקודים אצל ילדים בעליי הפרעת קשב וריכוז, לקויות למידה, קשיים מוטורים, וויסות תחושתי.

ציפי, בעלת קליניקה פרטית, מלווה צוותי חינוך, מרצה,  עם שפע של המלצות מהורים מרוצים.

ציפי נותנת הרצאות שמטרתן להפחית את הוויכוחים בין הורים וילדים ולהעלות את השמחה וההישגים שלהם.

משך ההרצאה כשעה וחצי, יינתן מקום לשאלות המשתתפים.

כל משתתף בהרצאה יצא  עם ארגז כלים שימושי  המקנה הבנה ויכולת יישום.

"קו פתוח" המאפשר לכל משתתף ליצור עימי קשר לגבי התייעצויות שונות ללא תשלום או התחיבות.

לפרטים נוספים אפשר לפנות לנייד 052-6429390

 נושאי ההרצאות

1- האם הילד שובב , היפראקטיבי (ADHD) או לוקה בעיבוד החושי?

האם שאלתם את עצמכם כהורים או כמחנכים, מדוע ילדכם  מתנהג  בחוסר שקט ? תנועתיות יתר ? אינו יושב לרגע? אינו קשוב….. ?

האם אבחנתם בילדים פעילים מאוד ? האוהבים ספורט ? אתגרים ? אוהבים לחוש דברים בעוצמות ? "אינם אוהבים ללמוד" או לעשות יצירות בגן ?

בואו לגלות את ההסבר להתנהגות הנ"ל וביחד  נוכל  לעזור לילדכם  ולמשפחה !!!

עיבוד חושי תקין ויעיל, עם יכולת תגובה מותאמת, מתרחשת כאשר מערכת העצבים שלנו קולטת מידע חושי (דרך חוש המישוש/עור, השמיעה, הראייה, הטעם, הריח, תחושה עמוקה, השיווי משקל..) מוחנו קולט, מעבד, מארגן ופולט את המידע המתורגם לפעולה. תהליך זה  מאפשר לנו להגיב לאותה פעולה בצורה המותאמת לסביבה. מה קורה לילד שמראה חוסר או יתר רגישות לאחד המערכות או אחד החושים ? איך הוא מגיב ? איך הוא מתמודד ?

 2 – איך מפתחים כישורי למידה וכישורים מוטורים טובים החל מגיל צעיר?

למידה הינה ביטוי של יכולת נוירולוגית מורכבת: פיתוח ושיפור הקואורדינציה בין חלקי המוח: שיפור של תפקודים רבים כגון תפקוד שרירי העיניים, יציבת הגוף, הבחנה שמיעתית, קשב ועוד. כל אלה הם יסודות הכרחיים שבלעדיהם לא ניתן לפתח את האינטליגנציה שלנו.

לא הגיוני לצפות מתינוק ללכת טרם למד לזחול. תינוק צפוי לכישלון, תסכול וחוסר הבנה מהסביבה הקרובה אליו.

חשוב מאוד שנבין, שהלמידה מורכבת מהרבה גורמים שקשורים למערכת גוף-מוח, והתנועה היא אבן יסוד לכל למידה ואמצעי לשיפור היכולות. בעזרת למידה ושינון של תרגילים ניתן לעזור לילדכם לפתח כישורי למידה טובים יותר.

 3 – רוצים לדעת איך מכינים נכון לכיתה א?

הכנה ללמידה קצת אחרת:

ברצוני להציג בפניכם, ההורים והמחנכים, דרך נוספת ללמידה המפעילה את החושים והגוף. מדובר בקובץ של תרגילים  המהווים "התעמלות למוח ולגוף" בשילוב תרגילים המפעילים את האינטליגנציות השונות הנדרשות  ללמידה: תנועתית, חזותית, מילולית, מוסיקלית, לוגית , בין-אשית ותוך אישית.

שילוב בין המוח, הגוף והדרישות של מערכת החינוך.

לא מספיק למלא דפי עבודה ולהתאמן בכתיבת  אותיות, צריך לשתף גם את הגוף, את העיניים, את הידיים, את השרירים, את הרגשות ואת כל המערכות בהכנה ללמידה.

בכוונותיי כמטפלת- מאמנת היא לגרום לכם הורים ומחנכים לפקוח את עיניכם: לספק לכם כלים שיביאו לידי ביטוי את הפוטנציאל הגלום בילד ולאפשר לו להתפתח בהתאם  ל"פוטנציאל הקוגניטיבי"-  (האינטליגנציה שלו) ולפתח את תחומי העניין הייחודים לו ולהתפתח כיאות.

 4- איך נגרום לילדים לאהוב ללמוד ולעשות שיעורי בית?

כמעט בכל בית נשמעת אותה בעיה: הילד לא מכין שיעורים, לא רוצה לשבת ללמוד, מתווכחים על כל דף עבודה.

רוצים  להפסיק את הויכוחים סביב שיעורי הבית והלימודים ?

באו ללמוד איך להפוך את הלימודים לחוויה חיובית.

מה הוא הערוץ הלמידה הנכון לילד שלכם ?

ביחד נלמד איך ללמוד, טכניקות ללמידה והרבה רעיונות חדשניים שיהפכו את הלמידה ליעילה יותר.

5איך לשפר את רמת הקשב ,יכולת הלמידה והזיכרון . (ילדים,נוער ומבוגרים).

קיימת הבנה שהמוח שולח מסרים בעזרת הגוף, ותנועות הגוף מבוצעות על ידי שרירים המקבלים מסרים מהמוח. בציורי הקומיקס מתארים את המחשבה כנורה הנדלקת מעל ראשינו. תאי המוח אכן פועלים על חשמל. מחשבות עוברות בין תאי המוח שלנו על גבי זרמים חשמליים. "שרשרות" ארוכות של תאי מוח "נדלקות" באמצעות זרם חשמלי ליצירת מחשבה שלמה או זיכרון שלם. בעזרת אימון המוח אנו מסוגלים לשקם, לשפר את החיבורים ביניהם וליצור קשרים נוספים שיובילו את המוח לתפקוד טוב יותר.

בואו ללמוד יחד איתי את אותם תרגילים שיעזרו לצעירים והמבוגרים לשפר את יכולת החשיבה, את הזיכרון ואת התפקוד היומי. על פי ד"ר ג'ון רייטי, קשרים נוירולוגיים הם "מבנה פיסי הזקוק לאימון ותרגול" "Physical system in needed training a practice  ".( Ratey, 2001.P.6. )

דוגמאות נוספות לסדנאות:

*פעילויות תואמות לשלב ההתפתחותי של הילדים

*התמודדות עם ילדים מתקשים

*סדנת העשרה על נושאים נבחרים בהתפתחות הילד

*איתור קשיים בגיל הרך

*תיווך יעיל

*שילוב היבטים אורייניים בגן

*עיצוב הסביבה החינוכית

*פעילות גן תואמת גיל

*משולש הקסם: גן/בית ספר -ילד-הורים

*שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים

*סדנא של יצירת משחקים לשיפור התפקוד המוטורי והתחושתי (לצוות ולהורים בגן)

* סדנא של מסג' הורים וילדים

הרצאות להורים או חוג הורים

דוגמאות לנושאים:

*התפתחות מוטורית תקינה

*איך לפתח כישורי למידה לחיים

*ההבדל בין ילד שובב לילד היפראקטיבי

*איך לשפר את התפקוד אצל ילדים בעלי לקויות שונות  ללא תרופות.

*איך משפרים את רמת הקשב ללא תרופות.

*עיבוד חושי יעיל.

*שלום כיתה א' – המעבר לבית הספר

*בחירת משחקים מתאימים לשלב ההתפתחותי של הילד

*בילוי זמן איכות הורה-וילד

* איך מחנכים ילדים לעצמאות.

גלילה למעלה