לשם מה נזקקים בעלי  לקויות למידה לטיפוח כישורי למידה?
כישורי למידה

במחקרים שונים עלתה באופן חד משמעי המסקנה כי מעבר לבעיה הנוירולוגית, ליקויי הלמידה מקשים על ההסתגלות לסביבה, לכללים ולסגנון לימוד משתנה.

מעבר ללקות הלמידה עצמה, ישנן השפעות משניות המקשות על הלמידה. קשיים בהתארגנות והתנהלות לא יעילה יוצרים קושי מבחינת הפניות ללמוד. סיוע מתאים יכול לצמצם את ההשפעה של הגורמים המסיחים האלה ולהקל על ההתמודדות מול הקשיים בלמידה. יחד עם סיוע זה חשוב להקנות לבעלי לקויות הלמידה כלי עבודה מותאמים ללקות ולסביבה. התאמות ותנאים משופרים בבחינה נוגעים לסימפטום. חשוב לגעת בבעיה עצמה, ועם אותם כלי עבודה, לעזור לילד לסגל הרגלי למידה. מותאמים באופן אינדיבידואלי לילד, ללקות, ולסביבה.

אסטרטגית טיפול בכישורי למידה

המטרה של הטיפול הנוירו-התפתחותי היא לטפל בבעיה עצמה ובכך לפתור גם את בעיית הסימפטום ולקדם את התפקודים ולשפר כישורי למידה. אם הילד מראה תנועתיות יתר, אינו קשוב, מפוזר, נרתע מקריאה, כתיבה והתנסות בחומרים או מגע, נתפס כעצלן, אלה הם הסימפטומים ולא הבעיה.

התחושות שאנו חשים מובילות אותנו למי שאנחנו, לפעמים מערכת העצבים שלנו אינה מעבדת נכון את המסרים התחושתיים, כתוצאה מהשיבוש בעיבוד אנו מגיבים באופן בלתי מותאם. עיבוד נכון של התנסויות סנסוריות-מוטוריות הן חיוניות, לפיתוח וקידום התפקודים הבסיסיים, שמהם צומחים הכישורים המוטורים, כישורי למידה וההתנהגות הנחוצים לכל ילד, נער ומבוגר.

בעזרת הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית  אני מאתרת, בוחנת ובודקת, את הרצף ההתפתחותי של התפקודים ומגלה את ההתנסויות החיוניות לבנייתם. אני מאתרת  את הקשר שבין המערכת העצבים לבין התפתחותו ותפקודו של הילד. באבחון כישורי למידה ובטיפול אני מאבחנת את התפקודים ההתפתחותיים המוקדמים שגורמים להפרעת קשב וריכוז, ללקויות למידה ובהתנהגות, ומטפלת ישירות בהם, ולא בסימפטומים החיצוניים של הליקויים.


עוד תחומי עיסוק

ויסות חושי

הפרעות קשב וריכוז

לקויות למידה

מוכנות לכיתה א'

גלילה למעלה
איך אוכל לעזור?
1
אני זמינה לצ'אט, איך אוכל לעזור?
אני זמינה לצ'אט