בימים האלו הורים רבים וילדים מכינים את התלבושת של בית הספר או את הבגדים היפים לגן שילבשו ביום הראשון, הילקוטים ותיקים נוצצים עם הציוד החדש, ההתרגשות גוברת מרגע לרגע כי מתחילה שנה חדשה.
לא רק הילד אלא גם אנחנו ההורים מלאים בציפיות, חששות, תקוות וכוחות מחודשים להתמודד על כל מכשול, חלקם מלווים מזיכרונות של אכזבות.
מה יכול להשפיע אל איכות השנה? התשובה טמונה לא פחות ולא יותר מאשר במורה/בגננת שיהיו לילד השנה עוד במיוחד עם הדמות היא חדשה וטרם מוכרת לילד.
לעיתים הורים חושבים שכניסתה של מורה/גננת חדשה לחיים של הילד יכול לגרום להחמרה הקשיים של הילד במיוחד לאותם ילדים בעלי קשיים רגשיים, הפרעות קשב ולקויות למידה מפני שזאת אינה מכירה את הרקע /היסטוריה/קשיים וחזקות של הילד שבמיוחד שזקוקים להרגלים ודמויות קבועות. אבל אם נסתכל אחר לאותה מצב זה יכול להיות הזדמנות נהדרת לפתוח דף חדש עם מורה שאין לה דעה קדומה על הילד או שגישתה שונה כך שמאפשר לילד להתקדם,להתגבר על קשיו,למחיקה תוויות ולתחושות הצלחה.
התלבטות שאני רואה רוב הזמן בהורים בהדרכות ובטיפולים היא בשאלה מה לספר למורה, עד כמה לשתף את המורה בקשיים של הילד, איך לדבר איתה ואיך לעורר בה אמפתיה, שיתוף פעולה.
המלצתי היא לשתף את המורה /מערכת בהדרגתיות, לא להסתיר מידה, לשתף איתה פעולה. לפתוח דף חדש של הידברות גם אם בשנה הקודמת הקשיים והיחסים היו לא טובים. חשוב לתת למורה/גננת החדשה להכיר את הילד ולא להציף אותה במידה ודרישות. תבחרו מה הם הנקודות החשובות ביותר שבהם תוכלו להדריך את המורה בהתייחסותה מול הקשיים של הילד, עומס מידה לא מאפשר למורה/גננת להתרשם מהילד, קשיו וגם חזקותיו מה שיפריע על אופי הסתכלותה והתייחסותה מימנה ואובייקטיבית.
תאפשרו למורה להתמודד, למצאו דרכים להגיע לילד, תנו לילד הזדמנות להכירה במקום נקי ולא ביקורתי.במידה שתיראו שזאת לא מצליחה "לקראו" את הילד נכון אז תקבעו פגישה ותפרטו יותר את רמת הקשיים וציפייתכם. חשוב שתיהו עם היד על הדופק, אבל תעשו זאת בחוכמה.
השקעתי המון מחשבה ובניתי תוכנית מקיפה שתאפשר לכם ילדים והורים להתחיל שנה חדשה בהצלחה. לפתוח דף חדש בחיים, דף בו יהיו רשומים חוויות טובות, אלפי רגעים של הצלחה ומסוגלות, של קבלה וסובלנות.
ביחד נעשה את זה נכון.
התכנית שלי "להצליח בגדול" אשר מתחילה מעכשיו ונמשכת גם אחרי החגים, תאפשר לכל ילד להתחיל את שנת הלימודים בהצלחה מרבית כפי שנאמר "ברגל ימין". התכנית נפרסת לאורך השנה על פי הצורך האישי של הילד, משפחתו והמערכת שלו.
מה בתוכנית :
1- התאמה אישית של תוכנית אימונים פיזיו-נירו קוגניטיבי התנהגותית לאחר אבחון מקיף. (אימון גופני, אימון של המוח ואימון התנהגותי) הטיפול תיתן מענה לקשב והריכוז ,לקויות למידה ויסייע בתחום התנהגותית והרגשית.
2- ייעוץ תזונתי
3- ליווי על פי הצורך של אסטרטגיות למידה ושילוב של הוראה מתקנת.
4- גולת הכותרת של התוכנית "להצליח בגדול" הינו שירות " ליווי והדרכה ישירה עם בית הספר, על מנת ליצור תקשורת ישירה,פתוחה ומקצועית בין המרכז לצוות בית הספר.
המטרה של היוזמה היא הדרכת הצוות החינוכי, התרשמות כנה מהקשיים והתאמה תוכנית הטיפולי של הילד במרכז וכך לצמצם פערים וקשיים בתחומים שונים,מטרה נוספת היא לאפשר לכם להיות שקטים ולהשאיר מערכת יחסים מכובדים בין המורה/גננת ,ילד, הורים,לגרום לכם להפסיק לפחד מצלצול הטלפון כאשר על הצג בית הספר/גן.
5- ליווי והדרכה להורים בכל הקשור לקשיים לימודיים והתנהגותיים כמו גם ביחסים בין אחים.
לפרטים נוספים על תכנית "להצליח בגדול" בשנה הלמודים הנוכחית
התקשרו: 0526429390
האם התכנית מתאימה לילד בכיתה ב' לאחר שכבר התחילה השנה. במידה וכן אשמח לקבל פרטים.