שיפור מוטיבציה – התאמה לצרכים

עלית מוטיבציה והישגים אצל ילדי בבית הספר?

התאמת המערכת החינוך לפי צרכים ויכולות של הילד.

keshevכהורים חשוב לדעת ולא לקחת הכול כמובן מאליו. אחריותנו כהורים הוא לבדוק אם מערכת החינוך בה נמצא בנינו היא הכי טובה עבורו.  אני מדברת כאשר הילד מראה קשיים, כאשר הילד שלנו מאבד את הברק בעיניים, כאשר הוא כבר לא רוצה ללכת לבית הספר, כאשר ניראה מתוסכל, עצבני וכעוס.

לא! זה לא טבעי לכל ילד! זה קורה כאשר הילד מרגיש שלמקום אליו הוא הולך כל יום בבוקר הופך להיות מקום מאיים, מקום שמראה לו כמה הוא לא מוצלח, חכם, אהוב.

עלינו כהורים לבדוק האם המערכת ובעיקר מחנכת הכיתה מספיק תומכת, מבינה, קשובה וגמישה לילד שלנו למרות שיש עוד הרבה ילדים.

עלינו כהורים לשתף פעולה עם המורה/גננת אבל יחד עם זאת לתמוך ולהגן על זכויות הילד שלנו.
עלינו כהורים לשמור על דרך התבטאות מכובדת כלפי אנשי החינוך כאשר אנחנו מדברים ליד ילדינו, עם נזלזל או נדבר בצורה לא מכובדת גם ילדינו יעשו זאת, אבל על זה הם יענשו.

מותר להביא הסתייגות מול אנשי חינוך של יחס, פרשנויות, מילים או מעשים שלפי דעתכם לא מתאימים לילד שלכם, אבל אל תעשו זאת לפני הילד. תעשו את זה בשיחה אישית ביניכם ואיש החינוך. אל תשתפו את הילד בתוכן השיחה!!

אל אנשי חינוך ,מורים, גננות, מנהלות שביניכם שאני מאוד מעריכה ומכבדת. הילדים שמולכם הם הרבה יותר משם וציון על גבי נייר, הם  נפשות שמחפשות את מקומם בעולם ,לחלקם המשימה לא קלה ,התסכול וחוסר האונים משפיע לעיתים קרובות על התנהגותם בכיתה. העומס שמופעל עליכם בניהול כיתה עם 35-41 ילד הוא גדול על סף בלתי נתפס, אולי המילים שבהמשך והרעיונות יעזרו לך ולהם. בדקתי אצל הרבה מורות וגננות והם הרגישו שיפור באווירה בכיתה כתוצאה מהתרגילים ושינוי החשיבה. לפני הכול תיראו במה אפשר לעזור לו, להקל עליו בהרגשה או במשימות. איך אפשר להתקרב אל הנשמה שבו לפני התלמיד שבו !

נידרש רצון, פתיחות ושינוי בחשיבה, תעצרו שיעור לחמש דקות כאשר אתם רואים  חוסר קשב ותנועתיות של כמה מילדי הכתה "שמפריעים" להעביר את השיעור . צעקות, עונשים לא עוזרים  לא בתווך הקצר וגם לא בתווך הארוך.

מה אתם כאנשי חינוך או כהורים יכולים לעשות במקרה כזה, זה לא שידרש יותר מ-5 דקות, גם ככה אותם ילדים "מפריעים", מתקשים ולא מרוכזים.

1-   לבקש מהם לקום מהכיסא ולבצע מספר מתיחות ליד מקום הישיבה שלהם
2-   לבקש מהם לבצע כ 20-30 קפיצות במקום
3-   לשבת או לעמוד ולבצע כ-6 נשימות עמוקות עם שחרור אוויר לאט
4-   להוציא את בקבוקי המים מהתיק ולשתות מהם.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נייד

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

גלילה למעלה
איך אוכל לעזור?
1
אני זמינה לצ'אט, איך אוכל לעזור?
אני זמינה לצ'אט