שיפור מוטיבציה – זכויות ילדים מתקשים

עלית מוטיבציה והישגים אצל ילדי בבית הספר?

מהם זכויותיהם של ילדים המתקשים.

לעיתים קרובות התשובה להצלחתם ושיפור המוטיבציה ודימוי עצמי של הילד נמצא בחלק מהדברים שמצוינים בהמשך.

האם ידעתםמוטיבציה

1-        בכל בית ספר ובמיוחד בהם נכנס תוכנית  "אופק" מותאם משרד החינוך, יש אפשרות לתת לילד שלנו שעות פרטניות במקצעות בהם הוא מתקשה (כשעה עד שעתיים בשבוע) ללא שום ועדה.

2-        יש אפשרות על פי אבחונים תואמים כגון :פסיכו דידאקטי לעבור ועדת שילוב בתחילת שנה או סוף שנה ולקבל שעות פרטניות או קבוצתיות ממורה להוראת מתקנת/שילוב בשעות בית הספר,שיקדם את הילד במקצעות בהם מתקשה כגון: שפה וחשבון.

3-      אל מערכת החינוך ובעיקר למחנכת הכיתה ומורות מקצועיות חובה לתת לילד את התאמות המפורטות באבחון הפסיכו דידקטי. חובתנו כהורים לדאוג שאכן זה קורה, לתת כרטיסיה  עם שם הילד ומהם התאמות שלהם הוא זקוק כדי להצליח לכל המורים. זה זכותו ולא ניתן להתעלם מהם!!

4-      יש אפשרות לדרוש מבית הספר וליתר דיוק מהשרות הפסיכולוגי שיש בכל עיר לבצע אבחון פסיכו דידקטי לילד ללא עלות במקרה שעולים קשיים בילד. אבחון זה נע בין 1,500 ל4,000 ₪, לא כל הורה היכולת הכלכלית להתמודד עם הוצאה זו. התורים ארוכים אבל קיים אפשרות, הבית הספר צריך להגיש בקשה.

5-      תגיעו לכל מפגש עם מערכת החינוך יחד עם בני הזוג, שתפו פעולה על מנת לקדם את ילדכם,רשמו בדף לפני כל מפגש דברים חשובים בהם תרצו להתייחס במפגש.

6-      במידה שאתן נתקלים באוזניים לא קשובות , יכולים להיות מצבים כאלו, והלוואי שלא תזדקקו!
תהיו מוכנים לעמוד על שלכם, להשתמש בלחץ על המערכת, להתאחד כמה הורים.
כל יום שילד לא מקבל את היחס הנכון לקשיים שלו הוא יום של סבל, הרס המוטיבציה הטבעית שלו. כדי שיהיה מוטיבציה והנאה בבית הספר זקוקים להצלחות, למכשולים שהילד מצליח להתגבר עליהם ולנצח!

7-        אם ניסיתם הכל ואין תקשורת או שיתוף פעולה עם בית הספר , אל תחששו לעבור בית ספר, למרות הקשיים ברישום, נסיעות ומצב חברתי. דברו עם הילד והסבירו לו ששם יהיה לו טוב יותר, יקבל יחס טוב ועזרה, שזה לא עונש ושזה לא אומר שהוא לא בסדר, המערכת בו הוא נמצא מתקשה להבין את צרכיו או שאין לה אמצעים. תבדקו את בית הספר החדש, בקשו פגישה עם יועצת או מנהלת בית הספר, תתרשמו מהם, תדברו עם הורים של אותו בית הספר. אם אתם לא מכירים הורים, אז אספר לכם שחיכיתי מחוץ לבית הספר החדש אליו רציתי להעביר את ילדי, ושאלתי הורים מה דעתם והאם הם יכולים לתת את מספר הטלפון להורים שידוע להם שלהם ילדים בעלי קשיים שיהיו מוכנים לדבר איתי כדי שאוכל להתרשם. (הצליח לי בגדול, ההורים שיתפו איתי פעולה ).

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נייד

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

גלילה למעלה
איך אוכל לעזור?
1
אני זמינה לצ'אט, איך אוכל לעזור?
אני זמינה לצ'אט