קורס תיאורטי ומעשי להכרות עם הויסות החושי – 5 מפגשים

5 מפגשים בני ארבע שעות, כל אחד כ- 20 שעות .

          כל מפגש מחולק לשלוש חלקים:

  1. מבוא (המלווה בסרטונים ותמונות רלוונטיים ,מצגת וחומר כתוב).
  2. פיתוח מקרים שיעלו .אפשרות לשאלות – תשובות.
  3. סדנת יצירות, תרגול ומסג' (מלווה ברעיונות מעשיים ובתמונות של פעילויות).

דרישות:

  1. להביא חומרים לסדנאות יצירה הכרחי מאוד, ללא חומרים לא יהיה סדנא!!!
  2. הגשה משחקים שניבנו/ יצרו משיעור לשיעור על פי כל נושא הנלמד (הכנה ש"ב הכרחיים להשתתפות בקורס).
  3. הגשת דוח "תיאור מקרה" לפי מיקרים /קשיים שיחלקו בכיתה ופתרונות אפשריים, רעיונות  להתמודדות.
  4. הגשת תמונות של פעילויות בבית.

מטרה : קורס להכרת מויסות חושי שיאפשר לכל הורה להבין, לעזור ולקדם את ילדו עם כלים מעשיים וקלים לביצוע. כל הורה צריך להיות מעורב בקידום הילד, להבין את הקשיים ולדעת איך להתמודד, ההורה נמצא 24 שעות 7 ימים בשבוע , ונדרש לו הידע כדי לעזור לילד בעל הקשיים. ידע זה כוח – ז ה הכוח שכל הורה חייב שיהיה לו, זה הידע שהוא צריך שיהיה לו כאשר הוא פוגש מאבחן, מטפל ואיש חינוך. הקורס הוא לא תחליף לאבחון וטיפול אבל הוא כלי חובה לקידום כל ילד בעל קשיים. לדעת מה מניע את ההתנהגות ומה מרגיע את הקשיים. זו האמת של כל משפחה והסיכוי להישאר שפויים , מאוחדים,  נטולי ביקורת ובעלי יכולת לחולל שינוי. השינוי מתחיל מהבית ומההורים!!

תוכנית הלימודים

1-    מפגש ראשון

      הקדמה/מבוא

  • כוחו של ההורה . איך מגייסים  צוות כעזר להורים?
  • הגדרה והסבר כללי על נושא אינטגרציה סנסורית (עיבוד החושי). מהו עיבוד החושי?
  • הפרעה בעיבוד החושי. מהי הפרעה בויסות החושי?
  • סרטון
  • מאפיינים התנהגותיים בעקבות התחושות. תגובתיות יתר (רגישות יתר) ותת תגובתיות (חוסר תחושה)
  • במה יעזרו הפעילויות  והמשחקים לילדים ? כיצד לעזור לילדים המתקשים בעיבוד החושי.
  • בניית סביבה בבית  שיאפשר שקט, הפחתת אלימות, קשב ואתגר. התאמת הסביבה לסביבה התומכת בהתפתחות החושים של כל הילד ובייחוד הלוקים בעיבוד החושי.

       חוש המגע-מישוש

  • מאפיינים הליקויים הקשורים בחוש המגע/מישוש
  • פעילויות עבור חוש המישוש

     פיתוח וניתוח מקרים. אפשרות לשאלות – תשובות

     הפסקה

    סדנה יצירה : הכנה משחקים, פעילויות הקשורים לחוש המגע (נדרשים הבאת חומרים שונים לעבודה כגון: שטיחונים, חתיכות בדים במרקמים שונים, ספוגים, ליפות, סקוטש, ספריי, מקלות, לבד, פקקים, מכסים של בקבוקים, גרביים ישנות, קטניות, חול, דבק חם, כפתורים, חוט ומחט, צמר, קופסת פלסטיק או קרטון עם מכסה גדול, חיות פלסטיק קטנות)

  • הכנת עזרים זולים וקלים לעשייה וביצוע.

2-     מפגש שני

     תחושה עמוקה של הגוף ,יציבת הגוף (החוש הפרופריוספטיבי)

  • מאפיינים הליקויים הקשורים לתחושה עמוקה של הגוף ,יציבת הגוף.
  • פעילויות עבור התחושה העמוקה של הגוף ,יציבת הגוף.

    פיתוח וניתוח מקרים. אפשרות לשאלות – תשובות

    הפסקה

   סדנה יצירה : הכנה משחקים, פעילויות הקשורים לתחושה עמוקה של הגוף ,יציבת הגוף

(נדרשים הבאת חומרים שונים  לעבודה כגון: בקבוקים ריקים ונקיים של חלב,חומרי ניקוי עם מכסים בגדלים שונים, ג'ולות, גומי רחב ,כ20 מסמרים באותו גודל, פטיש, גרביים ישנות,

קטניות, חול, כדורסל או כדורגל שלא נידרש לשימוש, מלט, כפות, גיגית, גומיות שיער בגדלים וצבעים שונים)

  • הכנת עזרים זולים וקלים לעשייה וביצוע.
  • הגשת שיעורי הבית, יצירות.

3-    מפגש שלישי

     שיווי משקל ותנועה ( החוש הווסטיבולרי)

  • מאפיינים הליקויים הקשורים לשיווי משקל ותנועה
  • פעילויות עבור חוש שיווי המשקל ותנועה

    פיתוח וניתוח מקרים. אפשרות לשאלות – תשובות

    הפסקה

    סדנה יצירה : הכנה משחקים, פעילויות הקשורים לשיווי משקל ותנועה (נדרשים הבאת חומרים שונים   לעבודה כגון: חבל, דלי, חישוק, בקבוק מי עדן 20 ליטר, ליקרה, תחבושות לפצעים

  • הכנת עזרים זולים וקלים לעשייה וביצוע.
  • הגשת שיעורי הבית, יצירות.

 4-    מפגש רביעי

     חוש השמיעה, הראיה, טעם והריח     

  • מאפיינים הליקויים הקשורים לחוש השמיעה, ראיה, הטעם והריח.
  • פעילויות עבור החוש השמיע, הראיה, הטעם והריח.

    פיתוח וניתוח מקרים. אפשרות לשאלות – תשובות

    הפסקה

    סדנה יצירה : הכנה משחקים, פעילויות הקשורים בחוש השמיעה, הראיה, הטעם והריח.  (נדרשים הבאת חומרים שונים  לעבודה כגון: תבלינים לא אבקתיים, קופסאות פלסטיק (פילים) קטנות ואטומות, מבחנות פלסטיק עם מכסה, צמר גפן, בקבוקים של אקטימל, קופסאות קורנפלקס ריקות, פומפונים, מקל של מטאטא חתוך לחצי, חוט צמר ,דבק חם, סלוטייפ, בריסטולים גדולים וקטנים, דמויות בול, חישוק שטוח, ג'ולות, תמונות של מאכלים לפי טעמים הכנת עזרים זולים וקלים לעשייה וביצוע.

·         הגשת שיעורי הבית, יצירות.

5-    מפגש חמישי

     פעילויות בוקר, צהריים-ערב.

     סדנה מסג'

  • הגדרה וחשיבות.
  • בניית תוכנית תחושתי.

    הפסקה

   פיתוח וניתוח מקרים. אפשרות לשאלות – תשובות, למידה ובניה תוכנית עבודה אישית לילד הפרטי 

5 מחשבות על “קורס תיאורטי ומעשי להכרות עם הויסות החושי – 5 מפגשים”

  1. יולי ישראלי קידן

    מעוניינת לקבל פרטים על הקורסים בנושא וויסות חושי:
    חמישה מפגשים / שני מפגשים (לא אוכל בחודש מרץ),

    ימים/עלויות
    תודה רבה

    1. היי סגידה, האתר כרגע בתקופה של שיפוץ ושינוי ולכן אני לא כל כך פעילה כאן אשמח להעניק לך ייעוץ אישי בפאלפון מספר 0526429390

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נייד

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

גלילה למעלה
איך אוכל לעזור?
1
אני זמינה לצ'אט, איך אוכל לעזור?
אני זמינה לצ'אט