אימון-המוח-על-בסיס-ספורט-ומשחק
הרצאות
ציפי כץ

תפקודים ניהוליים מתאוריה למעשה – אימון המוח על בסיס ספורט ומשחק

נפלאות התבונה של המוח – לנצח את הבלתי אפשרי ההשפעות של פעילות גופנית על תפקודים ניהוליים  לפעילות הספורט ומשחק יתרונות והשפעות רבות על התפתחות כישורים קוגניטיבים. למידה יעילה היא פונקציה של תנועה וחוויה. מכאן שתפקודים ניהוליים הם אוסף של כישורים שהשליטה בהם לא רק מעידה על משכל אלא בעיקר על חוסן רגשי ורווחה בחיים האישיים

קרא עוד
בלוג
ציפי כץ

מה קורה במוח של הילדים כשהם משחקים?

למה לשחק ? כיוון שהמשחק מאפשר באמצעותו לילדים:  לראות את הביטוי והפיתוח האישי של אותם כישורי משחק מולדים. ליצור אין ספור רגעי הנאה וגם חוויות ותחושות. לדמיין, להיות אלכימאי המשנה והבונה מציאות חדשה. לפתח חיים עצמאיים תוך כדי פיתוח אסטרטגיות לחיים. לזמום, ליצור ולקבוע חוקים, תוך כדי השתתפות בחוויות שונות בין אישית /בחוויה אישית בלבד.

קרא עוד
בלוג
ציפי

כל מה שרצית לדעת על הרפורמה בחינוך

האם לזה קוראים הרפורמה בחינוך?   משרד החינוך מקדם הצעת חוק שמפלה תלמידים עם מוגבלות שרוצים ללמוד בקהילה ובכך תדיר אותם ממנה ומהחברה בכלל. אומנם הצעת החוק מתייחסת לכאורה רק לילדים עם צרכים מיוחדים  אבל למעשה כל מערכת החינוך הולכת להיות מושפעת ממנה ולרעה. לאורך כל הדרך התנגדו להצעה הזו – אלפי משפחות, אנשי מקצוע,

קרא עוד
בלוג
ציפי

הקשר בין בריחת שתן, גמילה תקינה, הפרעת קשב וריכוז, חרדות, התנהגות מרדנית ועוד

הרטבה היא דבר שכיח בשלב מסוים בחייהם של ילדים בהם יש בריחת שתן  לסירוגין באופן לא רצוני. מצב זה  נורמלי בגיל הרך (בשנים ראשונות שנתיים וחצי  ושלב המעבר עד גיל חמש בערך).  הורים שאני פוגשת בקליניקה, בהרצאות או בפניות במייל או דרך האתר  לקבלת מענה בנושא העיבוד החושי והפרעת קשב, מתארים תופעה  של בריחות שתן

קרא עוד
בלוג
ציפי

האחר הוא אני. שונים אך שווים

הורות מאתגרת. למי קראת ילד מיוחד? מאמר זה נכתב בעקבות תשע עשרה שנה של הורות "מיוחדת שקופה", לאחר הרצאות רבות בנושא, לאחר ניסיון של שנים לעורר מודעות -ממקום של כוח, הצלחה, הרבה אור בקצה  המנהרה, שלמות בדרך, שלוות נפש, מתוך מחויבות אישית כלפי הורים אחרים דומים אך שונים, מתוך מחויבות חברתית לדאוג לחיזוק חוליות שונות

קרא עוד
בלוג
ציפי

צמצום פערים בחופש הגדול

חופש גדול, קיץ והפרעת קשב וריכוז, ויסות חושי, לקויות למידה והמשותף ביניהם:  הזדמנות ללמוד ולצמצם פערים שנה אחר שנה, חופש אחרי חופש, אני "רואה" בכל מובן המילה את הילדים המאתגרים שלנו. ילדים בעלי קשיים בתחומים מגוונים כגון הפרעת קשב, עיבוד- ויסות  חושי, לקויות למידה, המסיימים את שנת הלימודים הן בגנים, בתי ספר, חטיבות ותיכון עייפים מהמאמץ

קרא עוד
בלוג
ציפי

סיוע לילדינו בעלי צרכים תחושתיים

חוש המגע ישנם דרכים רבות כיום  לסייע לילדים בעלי קשיים בוויסות החושי. אנו צריכים לזכור כי כמו שכולנו שונים כך גם ילדינו, וכמו כן  לא בהכרח מה שמתאים בטיפול לילד אחד, יתאים גם לילד שלנו. בשיטות הטיפול יש אפיקי עבודה שונים, אפיקי עבודה מקובלים ומוכרים ולחילופין ישנם גם אפיקי עבודה יותר קריאטיביים  ולא קונבנציונליים ואף

קרא עוד
הפרעת קשב וריכוז
ציפי

אימהות-הורות האתגר?

אני כותבת את הפוסט הזה אחרי שבוע מרגש במיוחד, לא על מנת להשוויץ. אני כותבת אותו בגלל שחשוב לי לעודד, לתת תקווה וכח להרבה מאוד הורים אבל בעיקר לילדים. כבר בעבר העירו לי למה לי החשיפה? הסיבה היא כנה טהורה, וכל משפחתי שותפה ומאשרת את החשיפה, זו הייתה מלחמה קיומית והתמודדות של שנים בה היינו

קרא עוד
בלוג
ציפי

עשרת הכללים לחזור לשגרה מהחופשה עבור ילדים בעלי ADHD וקשיים בעיבוד- ויסות חושי-רגשי

החופש הגדול הולך להסתיים מהר יותר משחשבתם! הנה לכם 10 טיפים לחזרה לשגרת החיים והלימודים לאחר חופשה. החופש הגדול נגמר וזה הזמן לחזור לשגרת החיים הרגילה שאולי, הספקנו לשכוח עם הטירוף של חודשיי החופש. זה הזמן לחזור לעבודה סדירה, לגני ילדים ובתי ספר. לאחר חודשים של אי-שגרה, קייטנות, טיולים, אטרקציות, ימים בבית ללא מעש, מפגשים

קרא עוד
בלוג
ציפי

איך אפשר לעזור במעבר לכיתה א' בפן הרגשי

על רגשות ותחושות – שפה  רגשית כמקור לאיזון רגשי ותחושתי ככל שהילדים שלנו גדלים ומתקדמים בשלבים השונים בחייהם, מגן לגן ומכיתה לכיתה בבית הספר, הם נאלצים להתמודד עם אתגרים שונים. השינויים מתרחשים במובנים שונים; דרישות ויכולות הקוגניטיביות, כישורי הלמידה האקדמיים, כישורים חברתיות, שינויים פיזיים, רגשיים והתנהגותיים. בעוד שהילדים נמצאים כל הזמן בתהליך של הסתגלות לאתגרים

קרא עוד
בלוג
ציפי

תכנון החופש לילד בעל קשיים בויסות חושי והפרעת קשב וריכוז (ילדים היפראקטיבים)

חלפה לה עוד שנה, החופש הגדול שוב אתנו ולא רק הוא, בכל חופשה ארוכה אחרת נדרש מההורים  הכנה תכנית מסודרת  וקפדנית כדי לעזור  לילדים בעלי הפרעת בעיבוד – ויסות חושי והורים לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז ליהנות בחופש וכדי שההורים והילדים יסיימו את החופש במצב רגשי יציב. עם הגעת החופש הגדול ויציאה לחודשיים חופש, במרבית

קרא עוד
בלוג
ציפי

מקורות הכוח האנושי

אני כותבת מילים אלו לאחר הרבה תובנות וכמקור כוח לכל אותם אנשים שמסיבות שונות עוברים תקופות מאתגרות, תקופות בהם  מכשולים ומצבים שגורמים ללחץ ולמועקה לעלות בסולם הערכים  ולשבור שיאים. אז אחרי חודשיים אינטנסיביים מאוד של אין סוף אירועים לא קלים, חלקם מתוך בחירה וחלקם שהגיעו מעצמם: טלנובלה בשילוב סרט אימה …בתי חולים, מבחנים לילות וימים

קרא עוד
בלוג
ציפי

החזרה לשגרת הלימודים עבור ילדים עם קשיים בויסות חושי-רגשי והפרעות קשב וריכוז – זה לא דבר קל

אז מה עושים אחרי חופשות ממושכות כגון : החופש הגדול, חופשת פסח, חופשה חנוכה? הורים וילדים, יש צורך להתרגל שוב לשגרה: זמני הקמה, זמני הגעה לבית הספר/לגן ורצוי גם לחשוב על זמני הגעה לעבודה. לאחר שבועות של שעות פנאי, בילויים, נסיעות לחו"ל, אין סוף אטרקציות, בייביסיטר, סבתות במשמרות כפולות שחוזרות להיות רקק סבתות, מפגשים עם המשפחה

קרא עוד
בלוג
ציפי

הילד לוקח כל דבר לפה – תופעת ויסות חושי?

מה הסיבה לתלונה החוזרת שנשמעת על ידי הרבה הורים? האם זה מאפיין רק של ילדים על הרצף התקשורת (אוטיזם) או שהתופעה של הכנסת דברים לפה  יכולה לקרות לילדים אחרים? בואו נתחיל מהנושא עיבוד- ויסות חושי וניתן דגש במיוחד על האיזון החושי. בעקבות הנושא הכל כך מטריד ילדים, הורים ומטפלים,  כתבתי בעבר כמה מאמרים בנושא ⬇⬇⬇ למה

קרא עוד
בלוג
ציפי

קשיים בדיבור, קשיים בעיבוד/ויסות חושי ומה שביניהם

לעתים קרובות הורים שואלים את עצמם,  מדוע הילד  מראה עדיין קשיים בדיבור בעיקר בהיגוי למרות  שהוא נמצא בטיפול של קלינאית תקשורת. הסיבה לכך יכולה להיות  שלעיתים קרובות הקושי בדיבור מלווה בקשיים תחושתיים ומוטורים ( בטונוס השרירים  נמוך אוראלי ) . ילדים עם היפו- סנסיטיביות (חוסר-רגישות /תת-תחושה) בחלל הפה, לשון, שפתיים,  יפגינו לפעמיים קשיי דיבור הן בהיגוי המילים,

קרא עוד
בלוג
ציפי

ההבדל בין התפרצויות זעם, משברים רגשיים וקשיים בויסות חושי-ריגשי

התפרצויות זעם ומשברים רגשיים אינם זהים. יכול להיות קושי להבחין בהבדלים רק מלצפות  בילד הזועם. הבנה של הסיבות שהובילו להתפרצויות הזעם ולמשברים, יכולה לעזור לנו כהורים, אנשי  חינוך או טיפול, ללמוד על הילד ולהתאים לו את העזרה והטיפול המיטבי עבורו כדי שהוא ילמד איך להתמודד באותם מצבים. שבירת המיתוס נפוצה המחשבה אצל אנשים רבים שהמילים

קרא עוד
בלוג
ציפי

כישורים חברתים- איך לעזור לילד שסובל מהטרדה בבית הספר

אמא מטרידים אותי כל יום, שחר בן ה 7, היה  מבקש מאמו  עוד ועוד כריכים "מיוחדים" עם דברים שבדרך כלל לא אהב לאכול בבית. הוא היה מבקש  לקחת לבית הספר לארוחת עשר ממתקים, חטיפים או שהם היו נעלמים מהארון. שחר טען שהוא רעב יותר. עם זאת, כששחר היה חוזר הביתה מבית הספר, היה חוזר רעב. אמו התחילה

קרא עוד
בלוג
ציפי

מיומנויות חברתיות – איך ללמד את ילדינו להתמודד עם ילדים שמציקים להם

לפניכם רעיונות והצעות איך לעזור לילד להגיב לילדים שמציקים, מטרידים או פוגעים בהם. ככל שהילד גדל, הוא מבין שלא כל האנשים סביבו הם אנשים טובים. יש אנשים מכל הסוגים: אנשים טובים, אצילים, ערכיים, אמפתיים למצב של האחר אל מול אחרים שהם  מרושעים, אנוכיים ואף פוגעניים. לכן הילדים שלנו  צריכים  ללמוד להבחין בין אנשים טובים אל

קרא עוד
גלילה למעלה
איך אוכל לעזור?
1
אני זמינה לצ'אט, איך אוכל לעזור?
אני זמינה לצ'אט