בלוג

לקויות למידה
בלוג
ציפי

קורבנות מעבר לכוחם!!!!

גיבורים מעל הכל!!! רגע לפני סיום שנת הלימודים שעבור הרבה ילדים והורים זהו מאורע מרגש, המסכם סיום שנה מלאה בחוויות טובות ,אני רוצה להשמיע את קולם וכאבם של הרבה ילדים ומשפחותיהם שחוו בדיוק את ההפך, שהשפלות, אי הבנה ,אי צדק, "עונשים חינוכיים" היו חלק מהתוכנית הלימודית השנתית כל יום בעבודתי במסגרות השונות, בקליניקה הפרטית ומניסיוני

קרא עוד
בלוג
ציפי

מוכנות לכיתה א'

כישורים לחיים הזדמנות אחרונה לדרך צלחה מוכנות לכיתה א' אחרת תוכנית רב תחומית , על בסיס הגישות הנוירו- התפתחותית- תפקודית (NDFA),רביב ועוד, המקנה לילדכם את הכלים הנחוצים להשתלבות  בכיתה א' ובחיים כאחד תוך מתן דגש על התחומים הבאים: ∞        מוטוריקה – גסה, עדינה. ∞        יציבות הגוף. ∞        ייעול הזיכרון –שמיעתי ,חזותי. ∞        חיזוק רצועת הכתפיים.

קרא עוד
בלוג
ציפי

מעבר לגן עירוני

בהגיעם לגילאי 3-4 נפרדים הרבה מאוד ילדים והורים מהמעונות או ממסגרות החינוך הפרטיות ומתחילים את דרכם במערכת החינוך העירונית. מאות אלפי ילדים מתחילים כל ספטמבר את יומם הראשון בגן עירוני, המעבר לא קל עבורנו  כהורים ועבור ילדינו ולרוב  הוא  מלווה בחששות רבים.  יש לקחת בחשבון שעל הילד וההורים להתמודד עם ויתור על מצב מוכר והסתגלות

קרא עוד
בלוג
ציפי

איך מתגברים על לקויות למידה!!!

שבירת מיתוס – אין ילד עצלן, אין ילד שלא רוצה ללמוד יש ילד שלא יכול!!!! לא פעם אנו שומעים מהמורה שלילד יש פוטנציאל אבל מתקשה ברכישת השפה, בתרגילי חשבון, בהעתקה מהלוח  בקצב הכיתה. לעיתים כבר בשלבים הראשונים של הלמידה מתחילים לחשוב שלילד יש " לקויות למידה".  כילדה מאוד השתדלתי ללמוד, אימי והמורות חשבו שאני פשוט

קרא עוד
בלוג
ציפי

אמא מציקים לי בבית הספר!!!!!!

הצקות בבית הספר מי אחראי לטפל  בהם?? בית ספר הופך עם השנים יותר לשדה קרב, מלחמת קיום עבור ילדים  ונערים רבים. משנה לשנה אנו רואים ירידה ברמת התפקוד החברתית של הילדים ובמקביל עליה ברמת האלימות בין ילדים/נוער. בעידן של היום שמגיל מאוד צעיר ,כבר בבית ספר בשכבות הנמוכות יש לרוב הילדים גישה לפייסבוק, יש  שפע

קרא עוד
בלוג
ציפי

שיפור מוטיבציה -שיעורי בית ומה שביניהם

עלית מוטיבציה והישגים אצל ילדי בבית הספר? ברוב המשפחות בהם יש ילדים נושא שיעורי הבית הוא נושא רגיש שסביבו יש הרבה ריבים, ויכוחים, גרוע יותר ממלחמת התשה. למה זה קורה? האם אפשר אחרת או שזה רק חלום? מאוד קשה לגרום לילדים שלנו לאהוב לעשות  שיעורי בית, הרבה פעמיים יש לזה סיבה מוצדקת. הבנת הקושי או

קרא עוד
בלוג
ציפי

זיהו ומינוף המנגנון הגורם לשיפור המוטיבציה

עלית מוטיבציה והישגים אצל ילדי בבית הספר? אין לקבוע באופן חד משמעי ולאורך זמן את השיוך של הילד או מבוגר ל"קטגוריה" או "הגדרה" אחת, שיוך כזה יהפוך לסטיגמה שיכולה להמשך כל החיים. אולם ישנם  מאפייני טיפוס של אנשים שכאשר מזהים אותם ניתן לזהות גם את המנגנון הגורם למוטיבציה. והוא יהיה הגורם המניע למינוף המוטיבציה. זיהוי

קרא עוד
בלוג
ציפי

שיפור מוטיבציה – זכויות ילדים מתקשים

עלית מוטיבציה והישגים אצל ילדי בבית הספר? מהם זכויותיהם של ילדים המתקשים. לעיתים קרובות התשובה להצלחתם ושיפור המוטיבציה ודימוי עצמי של הילד נמצא בחלק מהדברים שמצוינים בהמשך. האם ידעתם 1-        בכל בית ספר ובמיוחד בהם נכנס תוכנית  "אופק" מותאם משרד החינוך, יש אפשרות לתת לילד שלנו שעות פרטניות במקצעות בהם הוא מתקשה (כשעה עד שעתיים

קרא עוד
בלוג
ציפי

שיפור מוטיבציה – הקשבה

עלית מוטיבציה והישגים אצל ילדי בבית הספר? הקשבה: שבו עם ילדכם ברגע של נחת, כאשר אתם נהנים מזמן איכות לבד עם הילד ליד איזה גלידה טובה ושאלו אותו : 1.האם הוא שמח ללכת לבית הספר בבוקר? יש ילדים שיגידו כן, בנחישות. יש כאלה שיגידו כן, בגלל החברים. יש כאלה שיגידו לא, בתקיפות. זה הזמן לשאול

קרא עוד
בלוג
ציפי

שיפור מוטיבציה – זיהוי סיבת הקושי

עלית מוטיבציה והישגים אצל ילדי בבית הספר? זיהוי סיבה של קושי בגיוס מוטיבציה. הדרך לעליית המוטיבציה אצל כל אחד מאיתנו מילדים עד מבוגרים הוא קודם כל להבין מה מפריע לו/לנו. כולנו רוצים להצליח,כן!  גם הילד שלכם, הוא לא "סתם" בורח מהשיעורים, מסידור החדר, הוא לא רוצה לעצבן אתכם, לעשות "דווקא",הוא לא עצלן!!. תחשבו מה יוצא

קרא עוד
בלוג
ציפי

שיפור מוטיבציה – התאמה לצרכים

עלית מוטיבציה והישגים אצל ילדי בבית הספר? התאמת המערכת החינוך לפי צרכים ויכולות של הילד. כהורים חשוב לדעת ולא לקחת הכול כמובן מאליו. אחריותנו כהורים הוא לבדוק אם מערכת החינוך בה נמצא בנינו היא הכי טובה עבורו.  אני מדברת כאשר הילד מראה קשיים, כאשר הילד שלנו מאבד את הברק בעיניים, כאשר הוא כבר לא רוצה

קרא עוד
בלוג
ציפי

רגישות על פני העור, שמעתם על זה?

האם שאלתם את עצמכם למה הוא מתנהג ככה? האם ילדכם עושה עניין, נראה מוטרד או נמנע מ:   *    חיבוק,  נשיקה, ליטופים. *    מרקמים שונים של בגדים. *    תפרים בגרביים, תוויות של בגדים, הגומי של התחתונים. *    מגע קל ומרפרף. *    לא אוהב להתלכלך, בעיקר ידיו. *    לא אוהב לצחצח שיניים או להסתרק. *    לא מוכן

קרא עוד
בלוג
ציפי כץ

תפקודים ניהוליים, המערכת הרגשית (מע'ר הלימבית) והקשב וריכוז  והקשר ביניהם

המוח שלנו מתפקד כמערכת גדולה מרכזית שבתוכה מאוכלסות מערכות אחרות, מערכת הרגשית (מע"ר הלימבית) אחראית על התחושות, הכרחית להתפתחות ומשמעות החיים כבני אדם. היא חלק ממערכת העצבים, מעורבת ברגשות, מוטיבציה, זיכרון, למידה, וויסות רגשות-רגשית-חברתית. בתפקידיה גם פעולות אחזקה שונות ומווסתת את חום הגוף, לחץ דם, סוכר.  אחראית על הישרדותנו  כתפקיד קדום אבולוציוני מבוסס על  אותם

קרא עוד
בלוג
ציפי כץ

אימון למוח, תפקודיים ניהוליים – הקשר בין תורשה או סביבה

האם ניתן לשפר את האינטליגנציה? האם מי שאנחנו או מה שאנחנו  נקבע עוד לפני שנולדנו? האם עצרנו לחשוב לרגע בהתבוננות על ילדינו, מה הם עוברים, מה הם לומדים בשנים הראשונות של חייהם? כולנו הגענו לעולם ומאותו רגע ועוד קודם יציאתנו לאור, חיינו הפכו ללונה פארק של למידה, חוויות, רגשות, תחושות, מעבדה ניסויית, מעבדת מידע ואתר

קרא עוד
גישה נוירו-התפתחותית תפקודית
בלוג
ציפי כץ

הפרעת קשב וריכוז, ויסות חושי, לקויות למידה בהקשר לתפקודים ניהוליים EF

תפקודים ניהוליים נקראים בפן המקצועי  (EF  Executive Functions) – קובץ של מיומנויות קוגניטיביות (שכליות) אשר אחראים על מגוון רחב של התנהגויות המאפשרות לנו בקרה, שליטה על מעשינו, יכולת לקשר בין חוויות המתרחשות בהווה לעומת אחרות שהתרחשו בעבר, והשלכותיהם בעתיד. הם אחראים על היכולת שלנו לתכנן ולפתור בעיות, להיות מאורגנים בכל תפקודיי החיים שלנו בפן המוטורי,

קרא עוד
בלוג
ציפי

הכוח שבחושים

הכוח שבחושים (מגע-ריח-שמיעה ) והכימיה של המוח לצורך התקשרות תקינה עם ילדינו 2010 , שנה בה אני מוצאת את עצמי משלבת בין ידע וניסיון אישי, זיכרונות, תאוריות פסיכולוגיות אותן אני לומדת במהלך התואר בזמן כתיבת משימה באוניברסיטה ובכלל בחיים האישיים שלי . חזרתי בזמן , נזכרתי בבחורה צעירה שלאחר כמה שנים של לימודי עיסוי התנדבה

קרא עוד
גלילה למעלה
× איך אוכל לעזור?